Wizyta uroginekologiczna

JEŻELI CHCESZ DOWIEDZIEĆ SIĘ:

• jak uniknąć problemów z wysiłkowym nietrzymaniem moczu, parciami naglącymi czy obniżeniem narządów rodnych,
  • jak przygotować się do ciąży,
  • jak poradzić sobie z bólami w obrębie miednicy,
  • jak zmniejszyć bóle w ciąży i przygotować się do porodu?

Zapraszamy do skorzystania z konsultacji fizjoterapeutki uroginekologicznej.

Odpowie ona na Twoje pytania, udzieli praktycznych porad oraz przeprowadzi odpowiednią terapię.

FIZJOTERAPIA W NIETRZYMANIU MOCZU

Problem nietrzymania moczu dotyczy wielu kobiet i mężczyzn w różnym wieku. Około 25% kobiet w wieku rozrodczym i 50% kobiet około menopauzy cierpi z powodu tej przypadłości. Aż 65% ciężarnych i 30% kobiet rok po urodzeniu dziecka nie utrzymuje moczu. Naukowcy przyznają, że 2/3 ogółu pacjentów nie przyznaje się do swojej choroby w wyniku zażenowania i braku informacji o dostępnym leczeniu. Rozpoznaje się najczęściej wysiłkowe nietrzymanie moczu (podczas kaszlu, kichania, dźwigania, uprawiania sportu), naglące nietrzymanie moczu (pęcherz moczowy nadreaktywny), postaci mieszane. U mężczyzn nietrzymanie moczu często związane jest z przebytym zabiegiem prostatektomii czy przerośnięciem gruczołu krokowego.

FIZJOTERAPIA W OBNIŻENIU NARZĄDÓW MIEDNICY MNIEJSZEJ

Pacjentki, które cierpią z powodu obniżenia narządów miednicy mniejszej najczęściej będą zgłaszać uczucie ciała obcego w pochwie, uczucie ciągnięcia w podbrzuszu, czasami nie mogą całkowicie opróżnić pęcherza/jelit, zgłaszają nietrzymanie moczu. Do przemieszczenia się narządów układu moczowo-płciowego dochodzić może zarówno w okresie przed, jak i poporodowym. Czynnikami ryzyka oprócz ciąży i porodu będą między innymi: duże obciążenia fizyczne, zaparcia, zmiany hormonalne, brak ruchu, wady postawy, przebyte operacje uroginekologiczne, czy niewydolność mięśni dna miednicy.

FIZJOTERAPIA W OKRESIE CIĄŻY I W PRZYGOTOWANIU DO PORODU

W ciąży dochodzi do wielu zmian, mogących wpływać na samopoczucie kobiety. Zmienia się sylwetka kobiety ciężarnej, biodra i okolica brzucha zaokrąglają się, masa ciała wzrasta, co powoduje przesunięcie środka ciężkości ciała. Przyczynia się to do znacznego przodopochylenia miednicy, a tym samym pogłębienia lordozy w odcinku lędźwiowym. Niektóre kobiety mogą uskarżać się na bóle w odcinku lędźwiowym i krzyżowym, mogą mieć również problem z kolanami koślawymi i pojawieniem się płaskostopia, związanego z obniżeniem łuków podłużnych stóp. Jest to czas, kiedy więzadła spojenia łonowego, a także stawy krzyżowo-biodrowe oraz mięśnie brzucha i chrząstki międzykręgowe ulegają rozluźnieniu. Wiele kobiet odczuwa duszności. W tym okresie często dochodzi do objawów zastoinowych i obrzęków w kończynach dolnych. Fizjoterapia jest odpowiednią i bezpieczną metodą radzenia sobie z powyższymi dolegliwościami.

FIZJOTERAPIA W POŁOGU

Kobieta powinna traktować połóg, jako idealny czas na regenerację i przygotowanie do podjęcia aktywności sprzed ciąży. Rehabilitacja połogowa będzie pomocna zarówno dla mam cierpiących z powodu nietrzymania moczu, rozejścia mięśni prostych brzucha lub bólu miednicy mniejszej różnego pochodzenia, jak i kobiet, które czują się dobrze, ale chcą wykluczyć występowanie zaburzeń okołoporodowych.

LECZENIE PROBLEMÓW BÓLOWYCH MIEDNICY MNIEJSZEJ,

BOLESNYCH MIESIĄCZEK I BÓLU PRZY WSPÓŁŻYCIU

Dolegliwości bólowe miednicy nierzadko pojawiają się u ciężarnych i po rozwiązaniu, często powiązane są z okołoporodowymi uszkodzeniami mięśni dna miednicy. Fizjoterapia potrafi pomóc także kobietom cierpiącym z powodu bólu podczas współżycia, wulwodynii czy pochwicy.

PRZYGOTOWANIE I TERAPIA PO ZABIEGACH CHIRURGICZNYCH

W OBRĘBIE JAMY BRZUSZNEJ I MIEDNICY MNIEJSZEJ

Nawet, jeżeli pacjenta czeka zabieg chirurgiczny i leczeniem zachowawczym nie może zniwelować problemu, zastosowanie treningu dna miednicy i przygotowanie tkanek do zabiegu poprawia wyniki operacji. Pacjentowi łatwiej jest również zrozumieć i wdrożyć ćwiczenia po operacji, ponieważ poznał je wcześniej (w warunkach bezbólowych). Terapia pooperacyjna nie tylko ma zadanie profilaktyczne (przeciwko zapaleniu płuc, zakrzepom, obrzękom), ale także łagodzi ból, pomaga uniknąć zrostów, przygotowuje pacjenta do bezpiecznego funkcjonowania każdego dnia.

PRACA Z BLIZNĄ PO CESARSKIM CIĘCIU I EPIZJOTOMII

Coraz więcej mówi się na temat pracy z blizną po cesarskim cięciu, natomiast nadal mało słyszy się o pielęgnacji blizny po nacięciu lub pęknięciu krocza.

FIZJOTERAPIA W PROBLEMIE ROZEJŚCIA MIĘŚNI PROSTYCH BRZUCHA

Rozejście mięśni prostych brzucha to nieprawidłowość opisywana, jako oddalenie dwóch mięśni prostych wzdłuż linii pośrodkowej (kresy białej). Rozciąganie i słabnięcie mięśni prostych brzucha są naturalnymi konsekwencjami okresu ciąży, ale powinny wrócić do stanu sprzed ciąży około okresu połogu. Kobiety mające rozejście mięśni prostych podczas podejmowania aktywności fizycznej często odczuwają dyskomfort, ból, uczucie niestabilności gorsetu mięśniowego, a także uwypuklenia przedniej ściany brzucha w okolicy kresy białej. Problem może prowadzić do przykrych konsekwencji – pojawienia się bólu odcinka lędźwiowego kręgosłupa, nietrzymania moczu, bólu w obrębie przedniej ściany brzucha, problemów z podjęciem aktywności fizycznej czy braku akceptacji wyglądu swojego ciała.

Gwarantujemy profesjonalizm świadczonych usług oraz dyskrecję i intymną atmosferę.

UMÓW SIĘ NA WIZYTĘ U FIZJOTERAPEUTKI IZABELI SKOWROŃSKIEJ:

E-mail: rejestracja@goodlifeclinic.pl