RYTUAŁ AJURWEDA – ABHYANGA – SEN ORIENTU

Abhyanga to kompleksowy masaż, który skupia się na punktach marma, czyli punkach witalnych naszego ciała, oraz nadis, kanałach energetycznych, rozmieszczonych w ciele człowieka. Ich odpowiednia stymulacja prowadzi do przywrócenia równowagi psychofizycznej i usprawnienia pracy narządów wewnętrznych. Dzięki zastosowaniu olejów powstałych na bazie wyłącznie naturalnych składników pozwala optymalnie odżywić, ujędrnić i uelastycznić skórę. Dzięki Abhyandze poczujesz się wyjątkowo. Niepotrzebne myśli odpłyną w dal, odzyskasz jasność umysłu i koncentracji.  Stosowany regularnie ma zbawienny wpływ na ogólne samopoczucie i wygląd.

Masaż Abhyanga wykonywany jest na nagim ciele, miejsca intymne pozostają osłonięte, można korzystać z jednorazowej bielizny. Masażysta polewa całe ciało ciepłym olejem ajurwedyjskim, charakteryzującym się przyjemnym i neutralnym zapachem. Po naoliwieniu całego ciała rozpoczynamy właściwy masaż całego ciała.

DZIAŁANIE ABHYANGI:

– Działa wyciszająco i regenerująco, regularnie stosowany uspokaja nerwy, niweluje stres i pozwala na głęboki i odżywczy sen

– Usuwa napięcie i sztywność mięśni

– Poprawia krążenie krwi, dzięki czemu ciało pozbywa się toksyn, wzrastają siły życiowe i ogólny poziom zadowolenia

– Poprawia wygląd skóry, głęboko ją odżywia, redukuje tkankę tłuszczową, przez to stosowany jest również w terapiach odchudzających

– Poprawia funkcjonowanie całego organizmu, żyły stają się elastyczniejsze, ciało jest sprawniejsze

– Zwiększa ruchomość stawów i zakres ich ruchu

– Przyspiesza przemianę materii w komórkach skóry, pobudza organy trawienne jak wątroba i jelito cienkie, uaktywnia układ moczowy

– Zwiększa siły witalne

– Wzmacnia system immunologiczny

– Wzmacnia system nerwowy

– Ma również działanie przeciwbólowe, zwłaszcza dla bólów mięśni